reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Bronislav Bátor

Bronislav Bátor

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som tu. Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťfejtón (no )cestovanieSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

ukrátený v kalendári

Bronislav Bátor

ukrátený v kalendári

Už ako dieťa som si zvykol, že moje meno nenájdem v kalendári. Vlastne mi to nikdy nevadilo. Meniny som oslavoval vždy tretieho septembra, keď je moje meno v českom kalendári, takže som nebol ukrátený o oslavu. V súčasnosti sa o oslavu aj tak ukracujem sám, keďže nezvyknem na meniny zvyšovať dávky alkoholu.

  • 16. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Je morálne si kupovať pokoj?

Bronislav Bátor

Je morálne si kupovať pokoj?

Pred niekoľkými rokmi chodil za mnou „kamarát“ Karči. Ani som ho veľmi nepoznal, ale stále mi hovoril : Kamarát nemáš mi požičať stovku? Neodišiel, kým tú stovku nedostal. Na druhý deň mi peniaze vrátil, ale na tretí deň si prišiel vypýtať dve stovky. Nedalo sa ho nijako zbaviť, kým som mu tie peniaze nepožičal. Opäť ich vrátil. Aby sme sa rozumeli, v tom čase som cez prázdniny pracoval na mieste, kde za mnou mohol prísť a otravovať ma bez toho aby som ho mohol vyhodiť. Jednoducho som nemal na výber. Tieto pôžičky sa opakovali najbližšie tri dni. Jediný rozdiel bol v tom, že si už požičiaval a vracal tri stovky. Jednoducho som s ním každodenne strácal minimálne hodinu času a hlavne moje nervy. Povedal som si, že jediný spôsob ako sa ho zbaviť, je požičať mu aspoň tisícku a určite sa už tak skoro nevráti. Mal som pravdu. Nevrátil sa už nikdy. Ale ten pokoj, ktorý som si „kúpil“ stál za všetky peniaze. Cítil som sa ako víťaz. Aj keď si aj ja myslím, že niečo také by sa za peniaze kupovať nemalo, dá sa to. Bohužiaľ je to tak. Našťastie sa, ale ešte stále nedá kúpiť všetko.

  • 8. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Tajomstvo fajčiarov

Bronislav Bátor

Tajomstvo fajčiarov

Až dovčera som obdivoval pevnú vôľu každého kto prestal s fajčením. Dnes už, ale viem svoje. Prestať fajčiť je predsa také jednoduché. Už viem ako na to .

  • 3. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Zomrel kolega

Bronislav Bátor

Zomrel kolega

Pracoval vo firme, kde pracujem aj ja, ako vrátnik. Bol jeden z tých vrátnikov, ktorí sa vedeli usmiať a aj zasmiať pri obyčajnom pozdrave. Takí ako on, vedeli odstrániť zlú náladu , ktorú niekedy mávajú ľudia pri príchode do práce. Niekedy som vďaka nemu odchádzal z práce s úsmevom na tvári, napriek predchádzajúcim pracovným problémom..

  • 10. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Aj utečenci majú právo na spánok

Bronislav Bátor

Aj utečenci majú právo na spánok

Keď som cestoval domov z práce, stretával som občas vo vlaku skupiny utečencov, cestujúcich z prechodných utečeneckých táborov na východnom Slovensku, na západ do tábora v Adamove- Gbeloch. Sledoval som, ako sa správajú a vlastne som sa stal miniatúrnou súčasťou ich niekedy aj niekoľkoročnej cesty za lepším životom. Po prvý krát som bol prekvapený a veľmi som nechápal, čo táto rôznorodá zmes, zložená očividne z cudzincov, v tomto vlaku robí, kam cestuje. Prvou myšlienkou bolo, že sú to utečenci, ale keď som sa začal obzerať, kde sú policajti čo ich eskortujú a nikde som ich nevidel, stratil som istotu o svojej pravde.

  • 8. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
Američan plakal s moslimom

Bronislav Bátor

Američan plakal s moslimom

Pamätám si, že 11 september 2001 začal veľmi dobre. Dokonca viac ako dobre, pretože som mal dovolenku. Večer predtým prišli kamaráti z Prahy na dovolenku. Trošku sme pili a ráno sa mi nechcelo ísť do práce, tak som si vybavil voľno. Už o deviatej ráno sme sa stretli u jedného kamaráta na byte a pred obedom sme šli na stanicu po kamarátovu priateľku Blanku. Hneď sme ju privítali ako sa patrí a zastavili sme sa v jednom pube, blízko stanice. Keďže bol čas obeda a hlad je maskovaný smäd, museli sme sa najesť. Aj Blanka bola vyhladovaná z tej dlhej cesty. Po nejakej piatej porcii, sme si všimli zhluk ľudí pred televízorom. Zo svojho miesta sme videli, že na CNN idú breaking news so zábermi lietadla, ktoré nabúralo do mrakodrapu.

  • 7. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Príbeh Katky „ masérky“

Bronislav Bátor

Príbeh Katky „ masérky“

Katka sa narodila v Bratislave. Jej rodina bola ešte pred niekoľkými rokmi šťastná. Otec je dnes už 65 ročný muž na dôchodku. Mama ešte nemala 50ku. Katka má ešte len 17 rokov a má mladšiu 15 sestru. Jej o dosť starší bratia majú svoje rodiny a žijú každý niekde inde. Rodičia sa rozviedli a ona so sestrou boli prisúdené mame. Ale keďže im mama zakazovala chodiť po diskotékach, začali utekať z domu. Najprv ku otcovi. Otec bol dobrý. Teda aspoň podľa Katky a jej sestry. Starý pán im dovolil chodiť von večer a neskôr aj v noci. Priviedli ich naspäť ku mame. Katka opäť utiekla. Vedela, že ku otcovi nemôže, tak si našla „priateľa“, ktorý to samozrejme zneužil. Opäť ju našli. Medzitým sa ju pokúsil znásilniť „priateľov“ známy. Išla sa liečiť do psychiatrického ústavu pre mladistvých. Utiekla. Jej mladšia sestra v ňom ale ostala. Nemala kam ísť, tak jej „priateľ“ vybavil prácu. Prácu v ktorej si konečne našla rodinu. Sestry, ktoré jej rozumejú, pretože prežili niečo podobné. Keby ste sa Katky opýtali či sa nechce vrátiť do školy, určite vám povie nie. Ku otcovi možno, ale vie, že sa to nedá. Radšej ostane pri novej rodine. Pri novej rodine a pri práci, ktorú ma niekedy rada,ale niek

  • 6. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
keď ich zamrzne 42

Bronislav Bátor

keď ich zamrzne 42

Jeden z našich kamarátov, ktorý pracuje v UK už asi jeden a pol roka, bol veľmi prekvapený, keď sa v rámci jednej z našich debát, dozvedel, že na Slovensku počas tejto zimy už zamrzlo 28 bezdomovcov. Dokonca niekto spomenul, že včera zamrzli ďalší traja. To si nemýlite s Ruskom? Veď to sa predsa deje len niekde v Rusku. Ako je to vôbec možné? Na veľa otázok stačila jedna odpoveď.

  • 26. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
ako Araňa rozosmiala predavačku

Bronislav Bátor

ako Araňa rozosmiala predavačku

Na odľahčenie jeden malý vtip, ktorého hlavnou pointou je to, že sa naozaj udial. V jednej nemenovanej drogérii v Spišskej Novej Vsi bol môj známy svedkom jedného rozhovoru medzi zákazníčkou a pokladníčkou. Známy samozrejme nevedel meno zákazníčky, ale pomenujme si ju pre lepšiu orientáciu Araňa.

  • 24. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Krik pochoval výhru Košičaniek, ale priniesol výhru Vladkovi

Bronislav Bátor

Krik pochoval výhru Košičaniek, ale priniesol výhru Vladkovi

Malé príklady, malých paradoxov cholerického správania. Minule som mal mierny konflikt s jedným svojim známym. Ako prakticky vždy, išlo o nič. Hrali sme biliard, ja som chcel mu poradiť, ale odmietol. Tak som mu ešte raz povedal nech si dá poradiť. Keďže som ho podľa jeho merítka vytočil, zvrieskol na mňa aby som si sadol do kúta. Samozrejme som mu odpovedal, že mňa nijaký čašník ( pracuje v dotyčnom podniku ) v krčme nebude posielať niekam do kúta. To bola chyba. Priznávam, že moja. Keďže viem, akú má povahu, mohol som očakávať následnú reakciu. Odhodil tágo , skončil s hrou a ďalších 10 minút neprestajne nadával. Keďže sme hrali viacerí, pokazil som večer nielen sebe, ale aj celej partii. Neviem ako on, ale ja som mal z toho zlé svedomie.

  • 20. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
Slovensko dobieha USA

Bronislav Bátor

Slovensko dobieha USA

Je to naozaj ťažko uveriteľné, ale Slovensko dobieha USA v mnohých ukazovateľoch. Samozrejme ide len o nepatrné percentá, ale na druhej strane môžeme hovoriť o konštantnom a dlhodobom náraste. Štatistici hovoria o ďalšom náraste, ktorý predpovedajú na najbližších 5 rokov. Nemôžeme podceniť ani fakt, že toto dobiehanie nie je výsledkom poklesu konkrétnych čísel, v konkrétnych ukazovateľov v USA, ale jednoznačným a neodškriepiteľným vývojom v SR. Rast týchto čísel je predpokladaný dokonca nielen v doterajších zaznamenaných ukazovateľoch, ale bude sa vzťahovať na celú škálu ukazovateľov. Za tento nárast musíme pochváliť našu politickú elitu, ktorá sa zaslúžila okrem iného aj o našu životnú úroveň. Ale nesmieme zabúdať ani na úspechy našej bývalej politickej elity v minulosti. Tieto úspechy jednoducho na seba naväzujú a nedá sa predpokladať, že by niekedy v budúcnosti mohla nastať v tomto smere zmena. Na záver len jeden príklad ukazovateľa, v ktorom v SR za posledných desať rokov nastal výrazný posun smerom nahor a dobehujeme v ňom ( aj keď len jednou desatinou percenta ) USA: kriminalita

  • 19. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Zachránila život, napriek „rade“

Bronislav Bátor

Zachránila život, napriek „rade“

Včera sme sedeli s kamarátmi na kávičke v jednom príjemnom nemenovanom podniku. To že sme tam sedeli nebolo nič prekvapujúce, keďže nás tam môžete vidieť každý večer. Pri kávičke samozrejme. Okrem množstva bežných tém, nám kamarát, ktorý práve prišiel povedal, že neďaleko tohto podniku videl okolo štvrtej popoludní ležať na zemi popri ceste človeka, okolo ktorého už bol zhluk ľudí, ktorí sa evidentne snažili pomôcť

  • 10. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Čo si najviac vážim na blogu

Bronislav Bátor

Čo si najviac vážim na blogu

Určite poviedky, básne a fejtóny, teda vlastnú tvorbu. Už len čakám sám na seba kedy niečo vytvorím. Bohužiaľ nepatrím medzi autorov, ktorí sa tu na tomto fóre prezentujú podobnou vlastnou tvorbou. Láka ma poviedka, fejtón, na básne si netrúfam ani pomyslieť. Jeden bloger mi povedal, že mojou črtou blogera je črta. Tak sa možno zameriam na ňu. Možno. Básniam sa tu venuje niekoľko blogerov. Bohužiaľ málokto je úspešný, ak beriem do úvahy karmu ako hodnotenie. Kritérium ako je čítanosť, bohužiaľ pri podobnej vlastnej tvorbe nemôžem brať. Veď fejtóny ako píše napríklad Milan Č., číta len zopár stoviek skalných. Básne sú na tom ešte horšie. Poviedky detto. Možno to je ten dôvod, prečo sa tu tak málo autorov prezentuje touto vlastnou tvorbou. Skúste si napríklad prečítať poviedku http://horbal.blog.sme.sk/c/29720/Motyle-poviedka.html , od jedného z odvážnych čo sa neboja dať vlastnú kožu alias karmu na trh. Ako som spomínal,ja nie som autor, ktorý by mal čo ponúknuť v tejto oblasti, preto odo mňa zatiaľ nečakajte poviedku či fejtón. Mojím želaním je aby sa viacerí blogeri nebáli ponúknuť svoje diela či pokusy o dielo, tu na blogu. Viem, že sa tu nájde dosť kvalitných autorov, ktorí

  • 4. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
13 ročné prostitútky na Pokeci?

Bronislav Bátor

13 ročné prostitútky na Pokeci?

Keď som si prečítal blog od Martina Horbala , ( http://horbal.blog.sme.sk/c/29579/Mlade-dievcata-potrebuju-peniaze-na-darceky.html ) hneď som mu klikol na karmu. V minulosti som aj ja strávil na Pokeci, nejaký ten mesiac a taktiež som sa nevyhol pokušeniu, zistiť si koľko nájdem slečien ponúkajúcich sex služby. Samozrejme, že som našiel, a nie málo. Dokonca aj v našom mestečku. Stále sa mi ale nechce veriť, že existujú aj 13 ročné dievčatá, ktoré ponúkajú tieto služby. Dúfam, že to dievča, ktoré spomenul Martin, bol niekto kto sa rovnako nudil a vydával sa za mladé 13 ročné dievčatko. Ale to už je nielen na užívateľoch chatov ale hlavne na ich adminoch , aby zabránili podobným situáciám, ktoré vyvolávajú obrovskú dilemu a rozpor so zákonom a hlavne nechuť pre mňa vrátiť sa na podobný chat.

  • 19. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Sme rovnako hlúpi, ako briti?

Bronislav Bátor

Sme rovnako hlúpi, ako briti?

Predstavte si, že by v Markíze vyhlásili súťaž, ktorej víťaz by bol odmenený pobytom v kozme. Byť takým druhým slovenským kozmonautom. Sen? U nás určite. Ale nie v UK. Z množstva uchádzačov vybrali finálovú desiatku, ktorá sa pripravuje vo výcvikovom stredisku v Kazachstane a sníva o možnosti stať sa prvým britským kozmonautom.

  • 13. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
reklama
Pomáha nám viera?

Bronislav Bátor

Pomáha nám viera?

Minulý týždeň, zarezonovala v médiách informácia o mladom chlapcovi, ktorý už približne pol roka sedí v strome a medituje. Dokonca bola vyslaná delegácia z Nepálu, aby preverila možnosť, že chlapec je novým „prevtelením Budhu „. Pravdou síce je, že v noci sa okolo chlapca zatiahnú závesy a veriaci, ktorí húfne prichádzajú za novým svätým aj s darmi, nevidia a ani nevedia čo sa za nimi robí. Ale tu stačí viera. Neochvejná viera, ktorá pomáha žiť hodnotnejšie v neľahkom živote pre milióny ľudí napríklad v Indii. Túto vieru neohrozí, žiaden záves, pretože ľudia ku viere nepotrebujú vidieť. Rovnako aj viera kresťanov, pomáha ľuďom v ich ťažkých životných situáciách, napríklad pri ťažko vyliečiteľných či dokonca „nevyliečiteľných“ prípadoch. Minulý týždeň Vatikán uznal, ďalší z radu zázrakov z Lúrd. Išlo o vyliečenie ťažko vyliečiteľnej choroby starej ženy. Ateisti a teda aj ja, by povedali, že silná viera, ktorá vyvolá autosugesciu vyvolá placebo efekt, ktorý podľa vedy ( aj psychiatria je podľa mňa veda ) môže mať v konečnom dôsledku ďalší výsledný efekt. Efekt môže byť samozrejme priaznivý aj negatívny. Tu už záleží na tom, v čo človek verí. Ak je človek silný, je silný aj

  • 2. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Nehanbím sa za to, že som „ultra-nacionalista“

Bronislav Bátor

Nehanbím sa za to, že som „ultra-nacionalista“

Keď som pracoval v Španielsku ( leto 1996 ), volali ma Rubio ultranacionalista. Túto prezývku mi nedali Španieli, ale moji najlepší kamaráti Chorváti, ktorí pracovali so mnou. Neustále som musel, každému Španielovi vysvetľovať, že ja im o vojne v Juhoslávii neviem povedať nič. O vojne mi dosť povedali Chorváti. Nepovedali vlastne nič, ale keď som videl ako sa Anja , krčí počas spánku a vykrikuje niečo čomu veľmi dobre rozumiem, ani nemuseli nič vysvetľovať. Jediné čo mi povedali bolo, že Anja bola v Šibeniku počas náletov.

  • 30. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 31
Hanbí sa za to, že je Slovenka v UK ?

Bronislav Bátor

Hanbí sa za to, že je Slovenka v UK ?

Brat pracuje v UK vo výskumných laboratóriách, jednej nemenovanej firmy. Nastúpil začiatkom septembra a v pondelok zažil prvé stretnutie s rodákom, presnejšie rodáčkou zo Slovenska.

  • 29. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Reakcia na reakciu na smrť môže byť nechutná

Bronislav Bátor

Reakcia na reakciu na smrť môže byť nechutná

Včera prišla do práce jedna uplakaná 19 ročná mladá žena. Šéfka sa jej hneď pýtala čo sa stalo. Stalo sa to najhoršie. Ráno jej zomrel otec. Hneď ju chcela poslať domov, ale ona chcela ostať. Mala svoj dôvod. Žije s manželom v inom meste ako jej rodičia a o veci ohľadom úmrtia otca sa mal kto z rodiny postarať. Manžel mal povinnosti a ona nechcela ostať sama doma so svojim smútkom. Bolo na nej vidieť, že potrebuje spoločnosť, útechu. Začala pracovať a sústredila sa len na prácu. Šéfka odišla domov, tak som šiel skontrolovať ľudí asi tak po hodine ja. Keď ma dievča uvidelo, hneď sa pýtalo domov.

  • 25. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 42
Prežil som svoju smrť, Labuda je na tom horšie

Bronislav Bátor

Prežil som svoju smrť, Labuda je na tom horšie

Práve dnes oslavujem svoje piate narodeniny. Mám totiž to šťastie, že môžem narodeniny oslavovať v dvoch termínoch. Po druhý raz som sa narodil 24 novembra 2000. To bol dátum mojej najväčšej havárie, pri ktorej som našťastie ublížil len sebe. Aby som neklamal, jeden účastník havárie skončil na cintoríne - vrakovisku. Našťastie to bolo len Punto, ktoré neprežilo svoje posledné salto mortale. Kolegovi v aute sa zázrakom nič nestalo.

  • 24. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 314x
  • 16
reklama
SkryťZatvoriť reklamu